Giornale radio


Raiplay

VUÊ O FEVELìN DI…

Un program di atualitât, costum, culture e societât, in onde ogni dì: dal lunis al vinars,  aes  11.10 di buinore (par  dîs minûts) e daspò misdì aes 15.15.


L'appuntamento quotidiano in lingua friulana.  10 minuti la mattina alle 11.10 per mettere a fuoco un problema, con l'aiuto degli ospiti, o per segnalare una novità; 15 minuti il pomeriggio, dalle 15.15 alle 15.30 sull'attualità culturale in Friuli.



Dal 25 al 29 settembre in coda al programma andrà in onda RADIOLIM, un’iniziativa pensata per la valorizzazione del nostro patrimonio linguistico trilingue (non a caso è stata realizzata in friulano, sloveno e tedesco), con la voce dei bambini delle scuole dove i racconti, le canzoni e le storie registrate li hanno fatti sentire dei veri conduttori radiofonici.

ASCOLTA RADIOLIM SU RAIPLAY SOUND




h.11.10

 

LUNIS AI 20 DI MAITantis varietâts autoctonis di miluçs, piruçs, ciespis e cjariesis che a riscjin di lâ pierdudis a son pupiladis, coltivadis e studiadis par miorâ tes lôr carateristichis plui interessantis tai cjamps catalic promovûts de Ersa, l'Ent regjonâl pal svilup rurâl, che propit in cheste Vierte a ‘nd à screât un gnûf a Avons di Verzegnis. Dodis mil metris cuadris di teren dulà che si concentrin lis varietâts di pomis plui adatis pe mont e che a puedin contribuî a dâi ancje une prospetive economiche. Ta chescj cjamps, la tutele si unìs ae ricercje, in colaborazion cu la Universitât dal Friûl e il Cuarp forestâl regjonâl. Ospit: Michele Fabro, tecnic Ersa 

 

MARTARS AI 21 DI MAI – In pension ma un grum atîfs: a son i ex lavoradôrs autonoms di diferentis categoriis,  dai comerciants ai artesans. A àn un coordenament, il Cupla, che ju rapresente e che al è une vore atîf su variis cuistions sociâls, des campagnis di informazion cuintri des trufis ae sensibilizazion de opinion publiche sui temis peâts ae tierce etât. No bandonin nancje il setôr professionâl, pensant a iniziativis pal “passaç des consegnis”, ven a stâi des cognossincis e des abilitâts che a àn madressût dilunc de lôr ativitât. Il Cupla cumò al à elet il so gnûf coordenadôr cul so program. Ospit: Guido De Michielis president Cupla.

 

MIERCUS AI 22 DI MAI – I Parcs e lis Areis protezudis a costituissin un patrimoni unic e impuartant di vivi e prudelâ. Ogni an ai 24 di Mai si celebre la Zornade europeane dai parcs e si rinove la iniziative de Federazion europeane par ricuardâ il dì che, tal 1909, al vignì creât in Svezie il prin parc nazionâl de Europe. I prins Parcs in Italie a rivarin tal 1922. In Friûl-Vignesie Julie e à un significât particolâr cheste Zornade, par vie che a Vençon si cjataran i Parcs confinants de regjon, de Slovenie e de Carinzie. Te suaze de manifestazion Parks.it a mostraran dutis lis carateristichis che ju rindin unics e preziôs pal teritori che a rapresentin. Il teme de Zornade al è «Insiemi pe Nature». Ospit: Stefano Santi, diretôr dal Parc des Prealps Juliis.

 

JOIBE AI 23 DI MAI –  L'Asu, la associazion sportive udinese, la plui storiche tra lis associazions sportivis furlanis, e je ancje un risultive di talents straordenaris che, za di zovins, a dan lustri al teritori dulà che si alenin e ae societât che a rapresentin. Al è stât cussì in chestis setemanis, par chel che al à fat Tiziano Sartogo, deventât campion talian di scherme te categorie “Giovanissimi”, sot dai 14 agns, un travuart che la Asu e mancjave di 30 agns. Sodisfazion ache par une altre atlete, Tara Dragas, che, par gjinastiche artistiche e je lade a lis garis di cope dal mont. Sport diferents, ma une stesse filosofie: fâ saltâ fûr i talents. Cemût si fasial? Ospit: Alessandro Nutta, president Asu.

 

VINARS AI 24 DI MAI  –  “Adoc” di Pordenon, la associazion pe difese e l'orientament dai consumadôrs, e podarès scrivi un libri che, se nol fos provât cun dutis lis testemoneancis che e cjape sù ogni dì, al podarès someâ di fantasience, par tropis che a son lis trufis che si fasin ancje in Friûl-Vignesie Julie e dulà che e cole int di ogni etât. L'Adoc lis cjape sù par vie che i malcapitâts a van a tucâ te sô puarte. Nol è simpri facil vê un rimbors dopo che o vin subît un trufe, e al è par chest che, e dîs la associazion, al è fondamentâl continuâ a prevignî cuntune informazion continue. Ospit: Antonella Santarelli, operadore de Adoc.

 

 

LUNEDÌ 20 MAGGIO –  Tante varietà autoctone di mele, pere, susine, ciliegie che rischiano di andar perdute sono protette, coltivate e studiate per essere migliorate nelle loro caratteristiche più performanti nei campi-catalogo promossi dall’Ersa, l’Ente regionale per lo sviluppo rurale che proprio nel corso di questa primavera ne ha inaugurato un nuovo a Avons di Verzegnis. Dodici mila metri quadri di campo dove si concentrano soprattutto le varietà provenienti dalla montagna e, dunque, quelle che possono contribuire a rendere questo territorio ancora più interessante dal punto di vista produttivo. Nei campi-catalogo alla conservazione si unisce la ricerca, in collaborazione con l’Università di Udine e il Corpo forestale Fvg. Ospite: Michele Fabro tecnico Ersa .

 

MARTEDÌ 21 MAGGIO –  In pensione ma attivissimi, gli ex lavoratori autonomi di diverse categorie, dai commercianti agli artigiani hanno un coordinamento, il Cupla, che il rappresenta e che è particolarmente attivo su diverse questioni sociali, dalle campagne anti truffa alla sensibilizzazione dell’opinione pubblica sui temi legati alla terza età. Non abbandonano neppure l’ambito professionale, pensando a iniziative per il “passaggio delle consegne”, ovvero delle conoscenze e della abilità che hanno maturato nel corso della loro attività. Il Cupla ha appena eletto il nuovo presidente con cui affrontiamo il suo programma. Ospite: presidente Cupla, Guido De Michielis .

 

MERCOLEDÌ 22 MAGGIO – II Parchi e le Aree protette costituisco un patrimonio unico e prezioso da vivere e da tutelare. Ogni anno il 24 maggio si festeggia la Giornata Europea dei Parchi e si rinnova l'iniziativa della Federazione Europea per ricordare il giorno in cui, nel 1909, venne istituito in Svezia il primo parco nazionale in Europa. In Italia i primi Parchi furono creati nel 1922. In Friuli Venezia Giulia acquista una particolare rilevanza questa giornata perché vede riunirsi i Parchi confinanti della regione con quelli di Slovenia e Carinzia, che si ritrovano a Venzone per presentare, nell’ambito di Parks.it, tutte le caratteristiche che li rendono unici e preziosi per il territorio che rappresentano. Il tema della giornata è "Insieme per la Natura". Ospite: Stefano Santi, direttore del Parco delle Prealpi Giulie.

 

GIOVEDÌ  23 MAGGIO –  L’ Asu, l’Associazione sportiva udinese, la più storica tra le associazioni sportive friulane è anche fucina di straordinari talenti che, fin da giovanissimi, danno lustro al territorio in cui si allenano e alla società che rappresentano. È stato così in queste settimane, per quel che ha fatto Tiziano Sartogo, diventato campione italiano di scherma under 14 nella categoria Giovanissimi, un traguardo che Asu mancava da oltre 30 anni. Soddisfazione anche per un’altra atleta, Tara Dragas che, per la ginnastica ritmica, ha raggiunto le gare della coppa del mondo. Sport diversi ma una stessa filosofia, far emergere i talenti. Come si fa? Ospite: Alessandro Nutta, presidente Asu

 

VENERDÌ  24 MAGGIO  –  Adoc di Pordenone, l’Associazione per la difesa e l’orientamento dei consumatori, potrebbe scrivere un libro che, se non fosse supportato da prove stringenti, potrebbe sembrare di fantasia o persino di fantascienza nel raccogliere le tante storie di truffe e di espedienti per raggirare le persone che capitano nel territorio del Friuli Venezia Giulia e che sono raccontate all’associazione dai malcapitati. Non è sempre facile riuscire ad avere soddisfazione poi del danno subito ed è per questo che, nonostante già molto si stia facendo, è fondamentale continuare a prevenire con una capillare informazione. Ospite: Antonella Santarelli operatrice di Adoc Pn. 

 

 

 

 

 

h. 15.15  


LUNIS AI 20 DI MAI Diversimili, il Festival de Biodiversitât, inmaneât de associazion Kaleidoscienza, al torne a Udin dai 24 ai 26 di Mai, cuntun program siôr di apontaments gratuits dedicâts a dute la famee, che a invidin a esplorâ il mont de sience cuntune impostazion ludiche e creative. OSPIT: Mattia Cuttini, Kaleidoscienza

MARTARS AI 21 DI MAI “Cose dell’altro mondo” al è il titul dal gnûf libri dal antropolic Gian Paolo Gri. Il volum, publicât di Forum, al met dongje dodis tescj che che si ispirin a tocs de culture materiâl che e tignive sù il mont contadin furlan. A sgjavin tal mont di un fâ lassât daûr, movintsi tra imprescj e furniments. OSPIT: Gian Paolo Gri, autôr

MIERCUS AI 22 DI MAI La storie de orloiarie di Pesariis intun progjet di ricercje de Associazion Amici dell’Orologeria Pesarina, impegnade a promovi il disvilup dal Museu di Pesariis tant che museu de tecniche e de sience, pussibil pôl formatîf par zovinis e zovins in sinergjie cui museus etnografics de regjon e de fasse transfrontaliere. OSPITIS: Rosa Maria Solari, presidente Associazion Amîs de Orloiarie Pesarine – Maria Pia Solari, vicepresidente Associazion Amici dell’Orologeria Pesarina

JOIBE AI 23 DI MAI “Salvìn lis âfs e la biodiversitât” e je une iniziative par slargjâ e valorizâ la part fondamentâl des âfs te tutele de biodiversitât e vê cure di un capitâl naturâl di valôr straordenari pal ambient. Le inmanein, domenie ai 26 di Mai a Vençon, i Lions Club di Vençon, Glemone, S. Denêl, Cividât/Manzan, Tarcint/Tresesin, Tumieç cul Parc naturâl des Prealps Juliis. OSPITS: Giacomo Beorchia, Lions Club Venzone – Cristina Comuzzo, Parc naturâl des Prealps Juliis – Alice Straulino, arleve Isis “Solari” di Tumieç

VINARS AI 24 DI MAI Une serade tal segn de opare di Franco Marchetta, a dîs agns di cuant che al è mancjât. Martars ai 28 di Mai, al Ottagono di Codroip, si fasarà la leture seniche “La fumate”, che e torne a cjapâ atmosferis e personaçs di un romanç inedit, che il so finâl al è stât ogjet di une sfide creative origjinâl. OSPITS: Umberto Alberini, Comitât Amîs di Franco Marchetta– Massimo Somaglino, Comitât Amîs di Franco Marchetta

 

LUNEDì 20 MAGGIO Diversimili, il Festival della Biodiversità, organizzato dall’associazione Kaleidoscienza, torna, dal 24 al 26 maggio a Udine, con un ricco programma di appuntamenti gratuiti dedicati a tutta la famiglia, che invitano a esplorare il mondo della scienza con un approccio ludico e creativo.

OSPITE: Mattia Cuttini, Kaleidoscienza  

MARTEDì 21 MAGGIO “Cose dall’altro mondo” è il titolo del nuovo libro dell’antropologo Gian Paolo Gri. Il volume, edito da Forum, riunisce dodici testi che muovono da frammenti della cultura materiale che reggeva il mondo contadino friulano. Scavano nel mondo di un fare lasciato alle spalle, muovendosi tra attrezzi, utensili, arredi e corredi. OSPITE: Gian Paolo Gri, autore

MERCOLEDì 22 MAGGIO La storia dell’orologeria pesarina in un progetto di ricerca dell’associazione Amici dell’Orologeria Pesarina, impegnata a promuovere lo sviluppo del Museo di Pesariis come museo della tecnica e della scienza, possibile polo formativo per giovani in sinergia con i musei etnografici della regione e della fascia transfrontaliera.OSPITI: Rosa Maria Solari, presidente Associazione Amici Orologeria Pesarina – Maria Pia Solari, vicepresidente Associazione Amici Orologeria Pesarina 

GIOVEDì 23 MAGGIO “Salviamo le api e la biodiversità” è un'iniziativa finalizzata a diffondere e valorizzare il ruolo fondamentale delle api nella tutela della biodiversità e a custodire un capitale naturale di inestimabile valore per l'ambiente. La organizzano, domenica 26 maggio a Venzone, i Lions Club di Venzone, Gemona, San Daniele, Cividale/Manzano, Tarcento/Tricesimo, Tolmezzo con il Parco naturale delle Prealpi Giulie. OSPITI: IN STUDIO Giacomo Beorchia, Lions Club Venzone– Cristina Comuzzo, Parco naturale delle Prealpi Giulie– Alice Straulino, allieva Isis “Solari” di Tolmezzo

VENERDì 24 MAGGIO Una serata nel segno dell’opera di Franco Marchetta, a dieci anni esatti dalla sua scomparsa. Martedì 28 maggio, all’Ottagono di Codroipo, si terrà la lettura scenica “La fumate”, che riprende atmosfere e personaggi di un romanzo rimasto inedito, il cui finale è stato oggetto di una originale sfida creativa. OSPITI: Umberto Alberini, Comitato Amici di Franco Marchetta– Massimo Somaglino, Comitato Amici di Franco Marchetta

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.raiplaysound.it/programmi/vueofevelindi

 

 

 

TI PODARÈS INTERESSÂ ANCJE


OBIETTIVO FRIULI

CASA FRIULI

ROTOCALCO INCONTRI



SCOLTE E DISCJAME LIS PONTADIS
 

 

  • A CURA DI

    ANTONIA PILLOSIO E ARIANNA ZANI

  • AL MICROFONO

    NICOLA ANGELI ED ELISA MICHELLUT

  • CONTATTI

    Tel: +39 040 7784389
    antonia.pillosio@rai.it
    Tel: +39 0432 627656
    arianna.zani@rai.it